Hírek

Bayer München logo redesign

Bayer München logo redesign

26.06.2017.

Nemzetközi ráncfelvarrások

A Bayern München alig észrevehető változtatásokat tett tradicionális logoján, mely hír bejárta a világsajtót.

Ezt történt pár éve a Google-nél is.

A tipográfia, a fontok  finom korrekciója miatt kaptak hideget meleget. Brandinggel, és brand design-nal foglalkozó ügynökségként néhány praktikus észrevétel.

Először is azt lássuk, be, hogy egy-egy logo redesign sikere, minősége, ára nem a különbség észrevehetőségén múlik. Néha a legapróbb változtatással kerülnek helyükre a dolgok. Minden anyuka tudja ezt, aki simította kisgyereke tincsét alig észrevehetően kicsit arrébb.

Ki csinálja a logo dizájnt ?

A BrandTrend, ellentétben a „nyugati” Markenberater ügynökségektől, a kreatív részbe is involválja magát, hiszen  a brand content és brand design, a márkával kapcsolatos érzetek elválaszthatatlanok. A reklámügynökségek kicsit későbbi szakaszban kezdik a munkát, ezt láttuk mindenesetre az elmúlt évek munkái során.

 Mit fizetünk meg egy redizájnban ?

Előfordul az ügyfelekkel való munkában, hogy felmerül a kérdés, mit fizet ő valójában – és ez egy jó kérdés egy logo beárazásával kapcsolatosan.

A legnehezebben beárazható rész, tulajdonképpen a megfizethetetlen kategóriába esik, ami csak egy branding csapat közös munkájaként születhet professzionális összedolgozással, a designer szakmai alázatával és jó érzékével. Mit fizetünk meg tehát?

  • Azt a kifejező képességet, érzetet, amit a márka szeretne sugallni. Ez az alapvető kérdés, és általában egy logo készítés során, amikor az irányok között már döntöttünk. Ez a legfinomabb és legnehezebb munka, míg minden milliméter, és ív beáll.
  • A kreatív irányok lefordításával eltöltött időt.
  • A benchmark és versenytárs kutatást.
  • A professzionális grafikusi munkaórát.
  • A brandtanácsadó szakértelmét, idejét.

Egyébként egy logo elkészültében csak a folyamat végső lépése, hogy a grafikussal közösen elindul a munka papíron, illetve képernyőn.

BrandTrend brandcoaching és logo dizájn

Íme két BrandTrend logo dizájn, egy a kozmetikai, a másik pedig a smart healthcare területről.

Büszkék vagyunk arra is, hogy a közös brandcoaching következtében a Meló-Diák márka is ráeszmélt, hogy az érintettek elvárásai és érzetei már nem egyeznek azzal, amit a korábbi arculat kifejez. Így elkisértük őket is a kreatív folyamatban.

 

                                                                                       OLD                                      NEW

PR gag és a merchandising megpörgetése

Az, hogy a Bayern München ezt az “új” logot közzétette, különösen a bajnokságon kívüli időszakban, egyfajta tudatos PR tevékenység része is, és ez rendjén is van, hisz miről beszélhetnénk a nyári szezonban.

5 helyen  változott az új logo. Az FC Bayern még csak a közösségi médiában használja ezt, a nemzetközi  FC Bayern  márka finetuning-ja miatt. A gazdasági perspektíva is szerepet játszhat ebben, a merchandising piacnak talán sikerült ezzel egy új löketet adni, hisz egy büszke Bayern szurkoló aligha engedheti meg magának, hogy a régi Bayern logoval feliratozott dolgai legyenek.

Trunkné dr. Jánosy Zsuzsanna

Author: