Hírek

Change the game

Change the game

11.07.2017.

HEDON, Souldrops és a többiek

Mióta lett UBER, Airbnb, azóta már jobban elhisszük, hogy nem feltétlenül taxit keresünk, amikor taxival szeretnénk hazajutni, ugyanígy nem biztos, hogy hotelt keresünk, amikor nyaralni megyünk.

Ezek a sharing economy irányába mutató márkák rásegítettek arra a fogyasztók komfortzónájának tágításával, hogy új „kihívó”, challenger márkák jelenjenek meg a piacon, akik ha nem is ilyen társadalmi hatással, de  feszegetik a kategóriahatárokat.

 

Paradigmaváltás a márkák világában

Egyfajta paradigmaváltás van a márkák világában, és egyre több márka engedi meg magának, hogy másképp pozícionálja magát, és sokkal szélesebb „márkaéletteret” engedjen meg magának, márkájának. Mondhatjuk, hogy a márkák paradigmaváltásának időszakát éljük.

A start-up kultúra, egyre inkább nemcsak a technológiai cégek sajátja már. Látjuk, hogy mind „idea finanszírozási”, mind pozícionálási oldalról új és új dolgok születnek. Korábban írtuk a BrandTrend-en a Souldrops mosószerről, és most került reflektorfénybe a HEDON sör is a nyári Balatonon.

Souldrops, magyar mosószer márka

A márka nem a csomagolással kezdődik

Sokszor csak egy feltűnő és elsőre kategóriaidegen csomagolás van, mint látható jel, de ezek mögött általában egy kristálytiszta idea, egy komoly pozícionálási munka, újszerű tőkebevonás, és egy újszerű brandwhy áll.

HEDON, magyar sörmárka

Nem kell minden nagy márkának ebbe az irányba elmenni, de minden márka életében vannak piaci szegmensek, ahol ha más nem, érdemes pilot projektként próbálkozni.

BrandTrend leadership szemléletű brandcoaching

Amikor brandcoachingot tartunk, inspiráljuk a vállalatokat, hogy a terméken túl foglalkozzunk azzal a márkaszemélyiséggel, ami megkülönböztet, ugyanúgy életre kelthető a vállalati kultúrában a dolgozók és más érintettek felé. Ennek a termékek technológiai másolhatósága miatt egyre nagyobb jelentősége van.

A következő bejegyzésünkben egy vezető magyar tőzsdei céget mutatunk be, aki a márkaépítés ezen útjára lépett a BrandTrend-del.

Trunkné dr. Jánosy Zsuzsanna

Author: