Hírek

Válság. Kommunikáció.

Válság. Kommunikáció.

24.07.2017.

Alapvetően leginkább rossz példákat látunk. Most épp az Újpest FC címer, logó ügye, a témába beszálló újpesti polgármesterrel,  utána a BKK – T-System applikáció kérdése.

A PR könyvekben pedig mindent leírtak, mindent meg lehet tanulni, de úgy látszik ez mégsem elég.

Vannak persze általánosan alkalmazható folyamatai és részei, de az adott ügy csak egy adott pillanatban és adott társadalmi közegben értelmezhető. 

A két ügyben mégiscsak közös, hogy  ezen ügyek szereplői a lehető legrosszabbkor és legrosszabbakat teszik, nyilatkoznak, vagy nem nyilatkoznak.

Alapvetően azt gondolom, hogy mindez a márka problémája. Ahol nincs napi szinten újra és újragondolva, megélve, ahol el van hanyagolva az igazi márkaérték, ahol kényelmesen hátradőlnek, hiszen az ő márkájuk kész van és erős, ott óhatatlanul egy bekövetkező válságban ilyen rossz megoldások születhetnek.

Ez nem pusztán PR kérdése. Az, hogy a PR a régi hagyományos módján halott, ezek az ügyek is bizonyítják. Alapvetően tehát egy erős, napi szinten gondozott márkára van szükség a hétköznapokban, nemcsak a reklámkampányok idején, mert csak az ilyen erős márkák képesek akár válsághelyzetben a párbeszédre, így a jó megoldásokra.

Ezért van szükség egy szektorokat átívelő külső szakértő rátekintésére, hiszen a saját köldöküket nézegető, az adott szektor szereplői nem is juthatnak új felismerésekre, jó megoldásokra.

Ezért azt javaslom, ne a Redbook készüljön el először és porosodjon valamelyik fiók mélyén, mert – bár jó ha van -, de ma már kevés, nem tesz képessé bennünket, hogy bármilyen szituációban nagy eséllyel nyúljunk a jó megoldásokhoz.
Kőszegi András

Author: